Problem med att nå en del medlemmar med våra mailutskick
Vi har lite problem med att nå en del medlemmar med våra mailutskick.
Vi har idag 266 felrapporter på våra mailutskick som vi måste hantera manuellt nu vilket är tidsödande.
Känner du att du inte får några mail från oss kan det bero på flera saker.
När vi mailar från gör vi det från mailfunktionen som finns i vårt medlemsregister BAS.
Viktigt att det är en aktuell adress där såklart.
Det är också viktigt att vår mailadress noreply@bas.batunionen.com är tillagd som betrodd användare i ditt egen mail program.
Hamnar vår mail i din skräppost så är det bra om du markerar att det inte är skräp så den hamnar direkt i din inkorg också.
Bifogat finns en kort instruktion för er som använder Hotmail. Klicka här för att se den: lagga_till_betrodd_avsandare
Andra maillösningar har säkert liknande lösningar, Enklast är att Googla på ”lägg till betrodd avsändare i xxxx” där xxx motsvarar din mail tex Yahoo eller liknande.
När vi fått besked av dig som medlem att du lagt till noreply@bas.batunionen.com som betrodd kan vi gå in och ”Klarmarkera”.
Spärren kommer då att hävas.
Maila sekr@sodertaljebs.se eller ledamot3@sodertaljebs.se när du ordnat så våra mail enligt ovan är betrodd så löser vi resten.
Info från BAS supporten
Viktigt är att man inte gör detta utan att ha säkerställt att mottagaren faktiskt markerat epost från BAS som betrodd avsändare.
Om epost till denna adress fortsätter att studsa riskerar hela BAS systemet att svartlistas.
För en del adresser får vi idag händelsen ”dropped” vilket innebär att din adress då är spärrad i vår avsändande epostserver pga att epost till dessa adresser återkommande blivit spamrapporterade.